Fravær og fritagelse

Fravær

Fravær skal meddeles skolen på forhånd. Ved sygdom benyttes funktionaliteten i AULA. Ved planlagt fravær af en dags varighed meddeles dette til klasselærer i AULA. Planlagt fravær over 2 dage meddeles til skolens ledelse ved at udfylde formularen "Meddelelses om fritagelse for undervisning ud over en dag", som findes under fælles filer i AULA, Fælles filer (aula.dk). På følgende link, kan du se en lille film på SkoleTube, som viser dig, hvordan du finder frem til formularen: SkoleTube   Den kan også hentes på skolens kontor, hvis man ikke har mulighed for at printe den. Den skal underskrives og afleveres til skolelederen.

Der henvises i øvrigt til Skive kommunes handleplan for fravær.

Fritagelse

Anmoder et hjem om, at deres barn (børn) fritages for undervisning sker dette ved henvendelse til skolen.

Idræt/svømning: Ved længere tids fritagelse kræves en lægeattest

Kristendomskundkab: Overvejer du at bede om fritagelse for dit barn i kristendomsfaget tilbyder vi altid en samtale og beder om at få en evt. fritagelsesaftale på skrift.